dimecres, de juliol 25, 2007

Desesperació vs Felicitat

Aquests dies estic mirant quin és el millor software per realitzar testos d'usabilitat. Finalment hem quedo amb Morae: http://www.techsmith.com/morae.asp, crec que és el millor.
A la meva nova feina, començarem a fer testos, crearem un laboratori d'usabilitat mòbil.

És realment apassionant. Hem passo hores i hores pensant on posar un botó, finalment decideixo que el millor és col.locar-ho a la banda inferior esquerra de la pàgina. El que sempre em sorpren, és que quan fas els testos, els usuaris no veuen aquell botó que tu creies era el millor lloc on posar-ho. Sents una ràbia interna!!!! però alhora aprens moltissim i et venen més ganes de provorar noves coses i sobretot compartir-les...

La usabilitat és una ciència que fem tots, no hi ha ningú que tingui les regles bàsiques, les anem creant entre tots, i això és el que més m'apasiona.

Avui, navegant, he trobat una frase que ja la tinc impresa i ben penjada al mural que tinc davant del meu pc a la ofina junt amb Van Gogh i un quadro d'en Cesc i que m'agradaria compartir-la amb vosaltres:

" A user interface is well-designed when the program behaves exactly how the user thouht it would".

3 comentaris:

aleix ha dit...

És que una cosa és fer i l'altre utilitzar..
Jo se de més d'un botó que ha portat problemes.. sino mira el programa Padre de Hisenda o el butó d'"enviar sol·licitud" dels Masters de la UPC..

I això de ciència.. però científics treballant en usabilitat no n'he vist gaires ;)

endavant!

Alicia Valls ha dit...

Si, hi han molts que s'haurien de plantejar seriosament fer un análisi de la seva web...

Anònim ha dit...

buaaaa.. tinc son... buaaaa....